Ogłoszenia

Regulamin
Świetlicowego Konkursu Plastycznego
NAJŁADNIEJSZA KARTKA ŚWIĄTECZNA

Organizator: 
świetlica szkolna w ZS-P w Ruścu

Cele:  

  • rozwijanie twórczej aktywności plastycznej dzieci i młodzieży
  • rozbudzanie wyobraźni i kreatywnego myślenia
  • promowanie osiągnięć  plastycznych dzieci i młodzieży
  • kultywowanie tradycji wykonywania kartek świątecznych

Warunki uczestnictwa:

  1. Konkurs przeznaczony jest dla uczniów klas I-VIII ZS-P w Ruścu.
  2. Prace zostaną ocenione w dwóch kategoriach: pierwsza dla uczniów klas I-III i druga dla uczniów klas IV-VIII.
  3. Tematyka prac: Święta Bożego Narodzenia.
  4. Format prac: minimum A5 (bez życzeń, kartka może być jednostronna lub rozkładana)
  5. Technika dowolna.
  6. Do każdej pracy należy dołączyć informację zawierającą imię i nazwisko autora oraz klasę.
  7. Prace należy dostarczyć do koordynatorów do 13.12.2024 r.
  8. Oceny prac dokona jury powołane przez OrganizatoraLaureaci otrzymają dyplomy i nagrody rzeczowe.
  9. Rozstrzygnięcie konkursu 20 grudnia 2024 r.
  10. Prace zgłoszone do konkursu przechodzą nieodpłatnie na własność i nie będą zwracane. Organizator zastrzega sobie prawo do publikowania prac konkursowych.
  11. Przystąpienie do konkursu jest równoznaczne z akceptacją powyższego regulaminu.

Zapraszamy do udziału w konkursie

 

Regulamin konkursu kulinarnego

dla  uczniów klas V- VIII szkół podstawowych

pn. „Nie marnuj żywności – Żywność to wartość”

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przygotowało także swoją kampanię, w której prezentuje 4 proste zasady niemarnowania żywności (4P): planuj zakupy, przetwarzaj żywność, przechowuj w odpowiedni sposób i podziel się! oraz kampanię dotyczącą terminów przydatności do spożycia żywności „Należy spożyć do…” i „najlepiej spożyć przed…”.

Organizator, temat i cel konkursu:

  1. Organizatorem Konkursu jest Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
  2. Temat Konkursu: „Nie marnuj żywności – Żywność to wartość”.
  3. Cele Konkursu:

1) przeciwdziałanie marnowaniu żywności;

2) włączenie dzieci w kreowanie pozytywnych postaw, tj. niemarnowania żywności;

3) podkreślenie, jak ważna jest żywność w życiu codziennym – warto ją szanować.

Uczestnictwo w Konkursie

  1. Konkurs jest adresowany wyłącznie do uczestników indywidualnych – osób fizycznych.
  2. Uczestnikami Konkursu mogą być wyłącznie uczniowie klas V-VIII szkół podstawowych.
  3. Uczestnik musi posiadać zgodę rodzica lub opiekuna prawnego na udział w Konkursie.
  4. Zadanie konkursowe (dalej: „przepis kulinarny” lub „dzieło” lub „praca konkursowa”) powinno być wykonane samodzielnie.
  1. Do Konkursu Uczestnik może zgłosić nie więcej niż jeden przepis kulinarny.
  2. Organizator odrzuci prace konkursowe, które maja znamiona plagiatu lub są grupowe.

Zadanie konkursowe

  1. Zadanie konkursowe polega na przygotowaniu i przekazaniu do Organizatora dzieła w postaci zaprojektowanej i wykonanej samodzielnie karty z książki kucharskiej zawierającej autorski przepis kulinarny wraz ze zdjęciem potrawy.
  1. Przepis kulinarny powinien dotyczyć tematu niemarnowania żywności.
  2. Praca będzie obejmować:

1) Kartę z książki kucharskiej zaprojektowaną przez ucznia z przepisem kulinarnym zawierającym: nazwę potrawy, wyszczególnienie składników, sposób przygotowania oraz zdjęcie potrawy przygotowanej na podstawie przepisu kulinarnego. Technika wykonania karty dowolna, płaska nie trój wymiarowa.

Format A4 (21cm × 29,7 cm). Zdjęcie potrawy wykonane techniką cyfrową, poziomo, na jasnym tle, rozmiar min 2560 x 1920 pikseli, rozdzielczość min. 72 dpi, format pliku: pdf.;

2) Zarówno w treści przepisu jak i na zdjęciu potrawy nie mogą być widoczne marki produktów spożywczych oraz wizerunki osób.

3) Przepis ma zachęcać i odnosić do ograniczania marnotrawstwa żywności.

Udział w konkursie polega na dostarczeniu do Organizatora pracy konkursowej tj. zaprojektowanej i wykonanej karty z książki kulinarnej z przepisem kulinarnym związanym z niemarnowaniem żywności oraz wkomponowanym w nią zdjęciem potrawy. Przekazanej w formacie PDF., oraz 3 załączniki.

  1. Uczestnik konkursu przekazuje do p. Anny Trojanowskiej pracę i wypełnione i podpisane formularze zgłoszenia (załącznik nr 1) oraz dwa pozostałe załączniki w terminie do 29 listopada 2024 r. do godz.10.00.

Załącznik nr 1 do Regulaminu konkursu kulinarnego_11.09

Załącznik nr 2 do Regulaminu konkursu kulinarnego_11.09

Załącznik nr 3 do Regulaminu konkursu kulinarnego_11.09


Regulamin konkursu plastycznego

dla  uczniów klas I-IV szkół podstawowych

pn. „Nie marnuj żywności – Żywność to wartość”

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przygotowało także swoją kampanię, w której prezentuje 4 proste zasady niemarnowania żywności (4P): planuj zakupy, przetwarzaj żywność, przechowuj w odpowiedni sposób i podziel się! oraz kampanię dotyczącą terminów przydatności do spożycia żywności „Należy spożyć do…” i „najlepiej spożyć przed…”.

Organizator, temat i cel konkursu:

  1. Organizatorem Konkursu jest Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
  2. Temat Konkursu: „Nie marnuj żywności – Żywność to wartość”.
  3. Cele Konkursu:

1) przeciwdziałanie marnowaniu żywności;

2) włączenie dzieci w kreowanie pozytywnych postaw, tj. niemarnowania żywności;

3) podkreślenie, jak ważna jest żywność w życiu codziennym – warto ją szanować.

Uczestnictwo w Konkursie

  1. Konkurs jest adresowany wyłącznie do uczestników indywidualnych – osóbfizycznych.
  1. Uczestnikami Konkursu mogą być wyłącznie uczniowie klas I-IV szkół podstawowych.
  2. Uczestnik musi posiadać zgodę rodzica lub opiekuna prawnego na udział w Konkursie.
  3. Zadanie konkursowe (dalej: „plakat” lub „dzieło” lub „praca konkursowa”) musi być wykonane samodzielnie.
  1. Do Konkursu Uczestnik może zgłosić nie więcej niż jedną pracę konkursową.
  2. Organizator odrzuci prace konkursowe, które maja znamiona plagiatu lub nie są samodzielne czy grupowe.

Zadanie konkursowe

  1. Zadanie konkursowe polega na samodzielnym przygotowaniu i przekazaniu do Organizatora dzieła plastycznego w postaci plakatu.
  1. Plakat powinien dotyczyć tematu niemarnowania żywności.
  2. Plakaty mogą przedstawiać:

1) sposoby, jak można zapobiegać marnowaniu żywności;

2) zachęty do ograniczania marnotrawstwa;

3) porady kulinarne, które pomogą ograniczyć marnowanie;

4) zalety, które wynikają z ograniczenia marnowania żywności;

5) wyjaśnienia, dlaczego marnowanie jest istotnym problemem;

6) informacje dotyczące rozróżnienia dwóch dat przydatności do spożycia „Należy spożyć do…”, a „najlepiej spożyć przed…”;

7) inne treści, które w pozytywny sposób będą nawiązywać do niemarnowania żywności.

  1. Praca konkursowa jest w formacie A2 (wymiary A2 to 42 x 59,4 cm).

Praca konkursowa powinna być  podpisana na odwrocie w sposób czytelny drukowanymi literami. Informacje na odwrocie powinny zawierać: imię i nazwisko autora, klasę, nazwę i adres szkoły, do której uczęszcza Uczestnik konkursu.

  1. Uczestnik konkursu przekazuje do p. Anny Trojanowskiej oryginał pracy, wypełniony i podpisany formularza zgłoszenia (załącznik nr 1) oraz dwa pozostałe załączniki w terminie do 29 listopada 2024 r. do godz.10.00.

Załącznik nr 1 do Regulaminu konkursu plastycznego_11.09

Załącznik nr 2 do Regulaminu konkursu plastycznego_11.09

Załącznik nr 3 do Regulaminu konkursu plastycznego_11.09

 

——————————————————–
Choinki i nie tylko w charytatywnej akcji Polskiego Radia
Zapraszamy naszych uczniów do dołączenia do charytatywnej akcji „Choinki Jedynki”.
W jej ramach uczniowie mogą przygotować prace plastyczne ukazujące emocje
i symbole związane ze Świętami Bożego Narodzenia.
Koordynatorami akcji w naszej szkole są p. Wojtek i p. Ania B.
Prace możemy zgłaszać do 23 listopada, zatem koordynatorzy czekają na nie do 20 listopada br.  🙂
Więcej informacji pod linkiem
https://www.polskieradio.pl/544/11176/Artykul/3438121,Choinki-Jedynki-POMAGAMY-XXIII-edycja-akcji-charytatywnej-Programu-1-Polskiego-Radia

 

————————————————-

UWAGA!!! 

Opiekun Samorządu Uczniowskiego ogłasza 2 konkursy p.h.

,,Przepis na udane koleżeństwo lub przyjaźń”. 

 1) literacki – należy napisać przepis lub instrukcję na powyższy temat; 

2) leporello – książeczka – harmonijka; 

! Prace powinny być wykonane samodzielnie i podpisane pseudonimem,

a na odwrocie imię, nazwisko i klasa. 

 

Prace należy dostarczyć do p. Joanny S.-F. do dnia 29 listopada 😊 

NAGRODY GWARANTOWANE


 

 

Godziny dostępności

Godziny dostępności dla uczniów i rodziców w I półroczu roku szkolnego 2024-2025

Godziny dla rodziców:

  • 10 września 2024 r. godz. 16.00-17.00
  • październik 2024 r. informacja w tabeli
  • 20 listopada 2024 r. godz. 16.00-17.00
Lp. Nauczyciel Godziny dla uczniów Godziny dla rodziców

październik 2024

Godziny dla rodziców

grudzień 2024 r.

Godziny dla rodziców

styczeń 2025 r.

1.  Anna Barwaśna  Środa 15.15- 16.00  10.10.24 r. godz. 15.15-16.00  16.12.24 r. godz. 15.40-16.40  30.01.25 r. godz. 15.15-16.15
2.  Julita Pluta  Wtorek 14.30-15.00

 

Środa 14.30 – 15.00

 1.10.24 r.
godz. 14.30 – 15.002.10.24 r. godz.
14.30 – 15.00
 3.12.24 r.
godz. 14.30 – 15.004.12.24 r.
godz. 14.30 – 15.00
 07.01. 25 r.
godz. 14.30 – 15.0008.01. 25 r.
godz. 14.30 – 15.00
3.  Małgorzata Marciniak  Środa 14.35-15.35  7.10.24 r.
godz. 13.30-14.30
 2.12.24 r.
godz. 13.30-14.30
 13.01.25 r.
godz. 13.30-14.30
4.  Grażyna Dolata  Czwartek 7.00-8.00  7.10.24 r.
godz. 7.00-8.00
 2.12.24 r.
godz. 7.00-8.00
 13.01.25 r.
godz. 7.00-8.00
5.  Michał Górnicki  Piątek 7.10-7.55  7.10.24 r.

godz. 12.50-13.35

 3.12.24 r.

godz.  12.50-13.35

 07.01.25 r.

godz. 12.50-13.35

6.  Małgorzata Grzelak  Środa 7.00-7.45  2.10.24 r. godz. 11.50-12.35  4.12.24 r. godz. 11.50-12.35  8.01.25 r. godz. 11.50-12.35
7.  Urszula Kowalska  Poniedziałek 13.35-14.35  2.10.24 r. godz. 9.50-10.50  3.12.24 r. godz. 10.45-11.30  7.01.25 r. godz. 10.45-11.30
8.  Teresa Łudczak  Poniedziałek

13.40 – 14.40

 08.10.2024 r.

12.50 – 13.50

 03.12.2024 r.

12.50 – 13.50

 07.01.2025 r.

12.50 – 13.50

9.  Joanna Sulima – Flaszka  Środa

14.30-15.30

 09.10.2024r.

10.45-11.45

 04.12.2024r.

10.45-11.45

 08.01.2025r.

10.45-11.45

10.  Aneta Adamczyk  środa

7.00-8.00

 9 X 2024

7.00-8.00

 

 4 XII 2024

7.00-8.00

 

 8 I 2024

7.00-8.00

 

11.  Monika Topolska Piątek 14.30-15.00  4.10.24 r.

14.30-15.00

 6.12.24 r.

14.30-15.00

 10.01.25 r.

14.30-15.00

12.  Edyta Majchrzak  wtorek 14.25-15.10  1X2024 godz. 8.45-9.30  3XII2024 godz. 8.45-9.30  7I2025 godz. 8.45-9.30
13.  Beata Ucińska  Środa 14.25-15.25  01.10.24 r.

godz.10.45-11.45

 04.12.24 r.

godz. 9.30-10.30

 08.01.25 r.

godz. 9.30-10.30

14.  Ilona Kamieniak  Środa 14.25-15.25  02.10.24 r.

godz. 10.45-11.30

 04.12.24 r.

godz. 10.45-11.30

 15.01.25 r.

godz. 10.45-11.30

15.  Iwona Kurzawa  Piątek 14.25-15.25  7.10.24 r. godz. 9.40-10.40  2.12.24 r. godz. 10.45-11.30  13.01.25r. godz. 10.45-11.30
16.  Wojciech Foręc  Poniedziałek 14.25-15.25  21.10. 24 r. godz. 8.00- 8.45

 

 9.12.24r. godz. 8.00 – 8.45  13.01. 25 r. Godz. 8.00-8.45
17.  Elżbieta Pilarczyk-Janus  Środa i czwartek godz. 12:35-13:00  7. i 8. 10.24r

godz -13.30-14.00

 9. i 10.12.24r.

Godz. 13.30-14.00

 13.i 14.01.25r

Godz. 13.30-14.00

18.  Anna Trojanowska  Środa

godz. 15.25- 16.10

 8.10.24 godz. 9.50-10.35  4.12.2024 godz. 9.50-10.45  14.01.2025 godz. 9.50-10.45
19.  Robert Trojanowski  Wtorek godz. 15.25- 16.25

 

 8.10.24 godz. 15.25- 16.25

 

 3.12.2024 godz. 15.25- 16.25

 

7.01.2025 godz. 15.25- 16.25

 

20.  Marzena Kamieniak  Poniedziałek godz.13.45-14.30  07.10.24 r.
godz. 9.50 – 10.35
 02.12.24 r.
godz. 9.50 – 10.35
 13.01.24 r.
godz. 9.50 – 10.35
21.  Dorota Foltyńska Poniedziałek 7.00-7.30

Środa 7.00-730

Piątek 7.00-7.30

 01.10.24r.
godz. 15.00-16.00
 03.12.24r.
godz. 15.00-16.00
  07.01.25r.
godz. 16.00
22.  Agata Majchrzak  Wtorek

Godz. 14.45-15.45

 01.10.24r.
Godz. 14.45-15.45
 03.12.24r.
Godz. 14.45-15.45
   07.01.25r.

Godz. 14.45-15.45

 

23.  Aneta Grabarz  Wtorek

Godz. 7.00 – 8.00

 8.10.24 r.
godz. 7.00 – 8.00
 2.12.24 r.
godz. 7.00 – 8.00
 13.01.25 r.
godz. 7.00 – 8.00
24.  Mariusz Studziński  Poniedziałek

14.40- 15.40

07.10. 2024r.

14.40- 15.40

 

 02.12.2024r.

14.40- 15.40

 

 13.01.2025r.

14.40- 15.40

 

25.  Magdalena Klimas  Poniedziałek

14.05-15.05

 07.10.2024 r.

14.05-15.05

 02.12.2024r.

14.05-15.05

 13.01.2025r.

14.05-15.05

26.  Magdalena Puchała  Wtorek

12.50-13.35

 08.10.2024r

8.00-8.45

 O3.12.2024r.

14.30-15.15

 14.01.2025r.

14.30-15.15

27. Ochocka Ilona Piątek 14.30 -15.30

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

REGULAMIN KONKURSU PLASTYCZNO- TECHNICZNEGO
NA NAJPIĘKNIEJSZĄ OZDOBĘ BOŻONARODZENIOWĄ

(do pobrania poniżej, po kliknięciu linku)

 

regulamin (2)


 

Konkurs plastyczny

JESIENNE LIŚCIE

  1. Organizator konkursu: Zespół Szkolno-Przedszkolny w Ruścu.
  2. Koordynator konkursu: Julita Pluta, Elżbieta Pilarczyk-Janus, Magdalena Klimas.
  3. Cele konkursu:
  • Ukazanie piękna otaczającego nas krajobrazu.
  • Stwarzanie możliwości prezentacji swoich dokonań w środowisku szkolnym i lokalnym.
  • Wzmacnianie poczucia własnej wartości uczestników.
  • Rozwijanie wyobraźni i umiejętności posługiwania się różnymi technikami plastycznymi.
  • Poszerzanie zainteresowania najbliższym otoczeniem.
  1. Do uczestnictwa w konkursie zapraszamy uczniów klas 1-3, w tym niepełnosprawnych.
  2. Wymagania konkursowe:
  • Praca plastyczna obrazująca wybrane liście, wykonana dowolną techniką, można wykorzystać dary jesieni.
  • Format pracy max do A4,
  • Metryczka zawierająca dane uczestnika (imię i nazwisko oraz klasę),
  • Udział w konkursie jest jednoznaczny z wyrażeniem zgody na prezentację prac na stronie internetowej i w placówce organizatora,
  • Prace konkursowe należy składać do sali SI do 11.2024 r.
  1. Kryteria oceniania:

Grupa wiekowa: klasy 1 – 3 ( w tym uczniowie niepełnosprawni)

Możliwość zmiany kryteriów oceniania uzależniona od ilości napływu prac.

Komisja konkursowa powołana przez koordynatora będzie oceniać prace pod kątem:

  • zgodności z tematem,
  • samodzielności i włożonego wysiłku,
  • pomysłowości,
  • estetyki wykonania.
  1. Prace konkursowe przechodzą na własność organizatora konkursu.

 

Regulamin konkursu: ,, Plakat – tabliczka mnożenia’’
Cele konkursu:
1. Rozwój umiejętności plastycznych i matematycznych
2. Pobudzenie kreatywności i inwencji twórczej wśród dzieci
3. Popularyzowanie uzdolnień matematycznych
4. Stworzenie możliwości sprawdzenia przez uczniów poziomu wiedzy i
umiejętności w dziedzinie matematyki
Zasady konkursu:
1. Uczestnikami konkursu mogą być uczniowie klas 3-4
2. Warunkiem udziału w konkursie jest oddanie pracy a formacie A3 lub lapbooka
3. Plakat powinien zawierać najważniejsze informacje o tabliczce mnożenia,
ciekawostki
4. Do pracy należy dołączyć karteczkę lub podpisać imieniem, nazwiskiem i klasa
5. Do konkursu uczestnik może zgłosić tylko jedną pracę
6. Prace przechodzą na własność organizatora
Zasady i kryteria oceniania:
1. Przy ocenianiu oceniane będą:
a) samodzielność
b) pomysłowość
c) oryginalność
d) zgodność z tematyką
Pracę należy oddać do 12.11.2024 do pani G. Dolaty


 

 

Ogólnopolski konkurs plastyczny „Ja i Król Maciuś Pierwszy”

 

Uczestnikami konkursu mogą być dzieci i młodzież w wieku szkolnym i przedszkolnym.

  1. Tematyka konkursu:

– aktualność idei głoszonych przez Króla Maciusia

– Przygody Króla Maciusia

– Postrzeganie Króla Maciusia przez jego rówieśników

  1. Warunki uczestnictwa:

Każdy uczestnik może wykonać jedną pracę w formacie nie mniejszym niż A3, w dowolnie wybranej technice:

– malarstwo (tempera, klejówka, kredki, tusze kolorowe, collage, farby olejne, akwarele, pastele suche i olejne)

– malarstwo na tkaninie

– rysunek i grafika (linoryt, drzeworyt, monotypia)

– tkanina artystyczna (batik)

– ceramika

  1. Termin składania prac upływa 8 listopada 2024r.
  2. Prace zgłoszone do konkursu przechodzą nieodpłatnie na własność organizatora i nie będą zwracane.

 

Ogólnopolski konkurs plastyczny

„Święty Mikołaj świadek wiary i opiekun rodziny”

 

  1. Konkurs organizowany jest w ramach Orszaku św. Mikołaja. Prace można zgłaszać w dwóch kategoriach: uczniowie klas 1-3 i uczniowie klas 4-8.
  2. Każdy uczestnik konkursu wykonuje jedną pracę plastyczną, której tematem jest Święty Mikołaj świadek wiary i opiekun rodziny.
  3. Prace konkursowe muszą być pracami własnymi, niepublikowanymi wcześniej oraz nieprzedstawionymi na innych konkursach.
  4. Prace oddajemy w terminie do 10 listopada (uczniowie, którzy przekażą prace na konkurs otrzymają formularz zgłoszeniowy do podpisu przez rodzica/ opiekuna).
  5. Organizator zastrzega sobie prawo publikowania i reprodukowania prac konkursowych.

 

Kryteria oceny prac:

– Do konkursu kwalifikowane będą jedynie prace przedstawiające postać św. Mikołaja, biskupa Myry. Prace przedstawiające komercyjne wyobrażenia św. Mikołaja (jako baśniowej postaci z Laponii) nie będą brane pod uwagę.

– Kryteria oceny prac:

  1. a) zgodność pracy z tematem
  2. b) walory artystyczne
  3. c) stopień trudności wykonanej pracy
  4. d) jakość wykonania i dobór techniki plastycznej
  5. e) oryginalność oraz pomysłowość.

Prace nie spełniające zasad udziału w konkursie nie zostaną zakwalifikowane do oceny.

Prace nie mogą być grupowe.

Proponowany format prac to A3

Prace mogą być wykonane dowolna techniką plastyczną (np. ołówek, kredka, farby plakatowe, akwarela, tempera, pastele suche, pastele olejne, collage).

TEMATY PRAC KONKURSOWYCH (każdy uczestnik przedstawia wybrany jeden temat):

– I Ty możesz być św. Mikołajem w rodzinie

– I Ty możesz być św. Mikołajem w szkole

– I Ty możesz być św. Mikołajem wśród bliskich i znajomych

– I Ty możesz być św. Mikołajem wśród rówieśników

– I Ty możesz być św. Mikołajem wobec spotkanych ludzi

– Z okazji przypadającej w 2024 roku rocznicy 550- lecia powstania Województwa Lubelskiego proponujemy dodatkowy temat konkursowy: I Ty możesz być św. Mikołajem w Lublinie i Województwie Lubelskim.

 

 


 

 

Regulamin konkursu plastycznego „Jesienny wianek”

Cele konkursu

  1. Rozwój umiejętności plastycznych wśród dzieci.
  2. Rozbudzenie wyobraźni, inwencji twórczej i kreatywności.
  3. Uwrażliwienie na piękno natury.
  4. Popularyzacja działań plastycznych
    i poszerzanie wiedzy z zakresu różnych technik plastycznych.
  5. Kształtowanie poczucia estetyki.

 

Zasady uczestnictwa

  1. Uczestnikami konkursu mogą być uczniowie klas I-VIII.
  2. Warunkiem udziału w konkursie jest oddanie przez ucznia przestrzennej pracy plastycznej w dowolnym formacie.
  3. Praca może być wykonana w dowolnej technice.
  4. Wianek ma być pracą  przestrzenną , a zatem może zostać wykonany na gotowej bazie (np. drewnianej, kupionej w sklepie lub wykonanej samodzielnie z drutu, tektury lub innego materiału). Wykonanie pracy polega na oklejeniu, ozdobieniu bazy jesiennymi ozdobami (liśćmi, kasztanami, jarzębiną lub  innymi elementami nawiązującymi do jesieni. Elementy te mogą także być wykonane z papieru, bibuły lub innych materiałów).
  5. Pracę konkursową należy zaopatrzyć w bilecik, a na nim umieścić informację, kto jest autorem pracy i do jakiej klasy uczęszcza.
  6. Do konkursu uczestnik może zgłosić jedną pracę.
  7. Prace przechodzą na własność organizatora konkursu. Zostaną wykorzystane do ozdobienia szkolnej świetlicy.

 

Zasady i  kryteria oceny konkursu

  1. Prace będą oceniane w dwóch grupach wiekowych:
  1. a) klasy 1-3,
  2. b) klasy 4-8.
  1. Przy ocenie prac komisja konkursowa weźmie pod uwagę w szczególności:
  1. a) Samodzielność wykonania pracy
  2. b) Oryginalność i pomysłowość w wykonaniu pracy konkursowej
  3. c) Zgodność z tematyką konkursu
  4. d) Walory estetyczne pracy

 

 

Prace oddajemy do dnia 12 listopada 2024 do p. Ani B. lub p. Ani T.

 

 

Na zwycięzców czekają  nagrody !!! 😉


 

 

 

Regulamin konkursu „Jesienne krajobrazy” dla uczniów klas I-III

Ideą konkursu jest zwrócenie uwagi na piękno otaczającego nas świata,
czyli świata przyrody, a przede wszystkim urokliwej pory roku, jaką jest jesień. Przybliżenie piękna tej pory roku ułatwiają bliżej poznane i popularyzowane techniki plastyczne, które w wydaniu dzieci są bardziej wyjątkowe.

CELE KONKURSU:

  • Kształtowanie i rozwój wrażliwości i wyobraźni plastycznej.
  • Propagowanie różnych technik plastycznych.
  • Doskonalenie warsztatu plastycznego.
  • Prezentacja możliwości twórczych dzieci.

WARUNKI KONKURSU:

Prace należy wykonać dowolną płaską techniką.

Format pracy  A4.

Do konkursu dopuszczone zostaną tylko prace samodzielne.

Każda zgłoszona do konkursu praca bez względu na formę powinna być opatrzona metryczką zawierającą dane:

-imię i nazwisko autora,

– klasa.

PRACE PROSIMY DOSTARCZAĆ DO DNIA 25 października  2024 r. do sali nr 10.

Prace przyniesione po tym terminie nie będą brane po uwagę.

Ocena jury jest ostateczna i nieodwołalna.

Kryteria oceny prac: samodzielność, oryginalność, pomysłowość, walory estetyczne.

Organizatorzy zastrzegają sobie prawo publikowania prac konkursowych na stronie internetowej szkoły.

Powodzenia!!!

 

Teresa Łudczak


 

INFORMACJA DLA RODZICÓW I UCZNIÓW

W piątek, 11 października 2024 r., będziemy  szkole obchodzili Dzień Edukacji Narodowej.

W związku z tym, że uroczysty apel zaplanowany jest na godzinę 13.45, odwozy uczniów z Dąbrowy Rusieckiej po 6-ej godzinie lekcyjnej nie odbędą się.

Uczniowie z klas 1-6 i przedszkolaki z tej miejscowości odjadą do domu kursem po 7-ej godzinie lekcyjnej, czyli około godziny 15.12.

Zajęcia lekcyjne w tym dniu odbędą się według planu, który został udostępniony uczniom

przez wychowawców klas.


 

REGULAMIN KONKURSU PLASTYCZNEGO

 „SZKOLNY KALENDARZ NA CZTERY PORY ROKU”

 

  1. Organizator – Rada Rodziców w ZS-P w Ruścu i świetlica szkolna.
  2. Uczestnicy konkursu – uczniowie klas I-III i IV-VIII.
  • Cele konkursu:
  • pobudzenie wyobraźni plastycznej dzieci.
  • pobudzanie aktywności twórczej i rozwijanie wyobraźni dzieci;
  • rozwijanie zainteresowań dzieci sztuką;
  • rozwijanie zainteresowań dzieci zmianami w porach roku;
  • promowanie działań twórczych dzieci – plastycznych.

 

  1. Zadanie konkursowe
  • zadanie konkursowe polega na stworzeniu pracy plastycznej, której tematem będzie wybrana pora roku,
  • PRACA MUSI BYĆ WYKONANA NA PAPIERZE FORMATU A4 W UKŁADZIE POZIOMYM,
  • preferowane techniki malarskie i rysunkowe (kredki, mazaki, akwarele, farby plakatowe, akrylowe, olejne, pastel suchy, olejny, techniki mieszane z ww.),
  • uczestnik konkursu może wykonać TYLKO 1 PRACĘ przedstawiającą wybraną porę roku
  • każda praca powinna być cała pokryta kolorem, tzn. zarysowana lub pomalowana (Kolor nieba nigdy nie jest biały, a kolor chmur uzależniony jest od pory roku i aury (np. białe chmury w słoneczny dzień, ciemne, kiedy pada deszcz lub jest burza),
  • uwaga: prace z przyklejanych liści, traw itp. oraz wyklejanek bibułowych itp. nie będą brane pod uwagę w ocenach konkursowych!
  • wszystkie prace muszą być dostarczone do p. Ani Barwaśnej do 18 PAŹDZIERNIKA 2024 R. opisane na TYLNEJ STRONIE.

Muszą znaleźć się następujące informacje:

– imię i nazwisko autora pracy

– klasa

– określenie pory roku, jaka jest przedmiotem pracy.

 

  1. Ocena prac i nagrody.

Prace oceni powołane jury. Zwycięzcy otrzymają atrakcyjne nagrody.

  1. Ustalenia końcowe

Wybrane zwycięskie prace zostaną wykorzystane do stworzenia kalendarza, który Rada Rodziców opracuje i będzie sprzedawała wśród szkolnej i lokalnej społeczności.

 

ROZPOCZĘCIE ROKU SZKOLNEGO 2024-2025

w ZESPOLE SZKOLNO-PRZEDSZKOLNYM W RUŚCU

Organizacja pracy szkoły w dniu 2 września 2024 r.

Przywozy uczniów rozpoczną się od godziny 8.00 zgodnie z kolejnością harmonogramu dowozów na rok szkolny 2024/2025  (przystanki bez zmian).

Autobus 1

Przystanki

Leśniaki – godz. 7.55

Pawłów – godz. 7.59

Kuźnica – godz.8.03

Kol. Rusiec I– godz. 8.15

Zalasy – godz. 8.20

Antonina – godz. 8.25

Kolonia Rusiec II -8.30

Autobus 2

Przystanki

Jastrzębice – godz. 800

Korablew-Zagrodniki – godz.818

Korablew – godz. 820

Dębina – godz. 8.30

Dąbrowa Rusiecka (kl. I-VIII) – godz. 8.35

UWAGA!!!!

Uczniowie z Dąbrowy Rusieckiej przyjeżdżają do szkoły

jednym autobusem (klasy I-III i IV-VIII)

 

9.00 – 9.50 msza św.

9.50 – 10.00 przejście pod opieką wychowawców do szkoły

10.00- 11.00 uroczysty apel w sali gimnastycznej

11.00-11.30 – spotkania z wychowawcami klas

Około godziny 11.30 rozpoczną się odwozy uczniów pod opieką wychowawców klas i wychowawców świetlicy

  • 11.30 Dąbrowa Rusiecka (kl.1-3, przedszkole)
  • 11.30 Kuźnica – Pawłów
  • 11.45. Jastrzębice – Korablew
  • 11.45 Dąbrowa Rusiecka (kl.4-8) – Antonina- Zalasy-Kolonia Rusiec-Dębina

 

 

————————————————
Aktualizacja kont Rodzica i Ucznia w naszym e-dzienniku
W związku ze zmianami w Dzienniku, każdy Rodzic i Uczeń będzie musiał samodzielnie – bez udziału Szkoły – zaktualizować swoje konto w Dzienniku.
  • Jak zaktualizować konto Ucznia i Rodzica?
    Proces aktualizacji konta obejmuje 3 kroki.
    Krok 1: Uczeń i Rodzic logują się do Dziennika (wybierając opcję „Logowanie przed zmianą”).
    Krok 2: Uczeń i Rodzic potwierdzają dane, wpisując ostatnie 4 cyfry numeru PESEL Ucznia.
    Krok 3: Uczeń i Rodzic wybierają typ konta (konto zwykłe lub konto eduVULCAN)
    Dowiedz się więcej o typach kont w Dzienniku VULCAN.
    Konto można zaktualizować używajac aplikacji Mobilnej Dzienniczek VULCAN. Aplikacja wyświetli komunikaty informujące użytkownika o kolejnych krokach.
    UWAGA: Aby wybrać zwykłe konto, konieczne jest zaktualizowanie konta przy użyciu Dziennika VULCAN (strona www).
Aby wesprzeć Rodziców i Uczniów w procesie aktualizacji kont, przygotowano dodatkowe informacje:

—————————————————————————————————————————–

INFORMACJA DLA RODZICÓW UCZNIÓW KLAS 1 – 8

Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki w sprawie udzielania dotacji celowej na wyposażenie szkół w podręczniki, materiały edukacyjne i materiały ćwiczeniowe  uczniowie klas 1 – 8 otrzymują bezpłatnie wszystkie podręczniki oraz materiały edukacyjne
i ćwiczeniowe do wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych.

Dotacją nie są objęte podręczniki i materiały ćwiczeniowe do religii. Rodzice ich zakupu dokonują we własnym zakresie.

Poniżej (w pliku do pobrania) zestaw obowiązujących podręczników do religii
w roku szkolnym 2024-2025 (ćwiczenia są częścią podręczników):

podręczniki-INFORMACJA-DLA-RODZICÓW-UCZNIÓW-KLAS-1

—————————————————————————————————————————

Harmonogram dowozów uczniów w roku szkolnym 2024/2025.

Przystanki, godziny przywozów i osoby sprawujące opiekę nad uczniami w autobusach pozostają bez zmian. Godziny przyjazdów i odjazdów są godzinami przybliżonymi.

Autobus 1

Przystanki

Leśniaki – godz. 6.55

Pawłów – godz. 6.59

Kuźnica – godz. 7.03

Kol. Rusiec I– godz. 7.15

Zalasy – godz. 7.20

Antonina – godz.  7.25

Kolonia Rusiec II – godz. 7.25

Autobus 2

Przystanki

Jastrzębice – godz. 700

Korablew-Zagrodniki – godz.718

Korablew – godz. 720

Dębina – godz. 7.30

Dąbrowa Rusiecka (przedszkole i klasy I-VIII) – godz. 7.35

UWAGA!!!

Dzieci z Dąbrowy Rusieckiej w tym roku szkolnym dojeżdżają do szkoły jednym autobusem.

 

Odwozy dzieci ze szkoły w roku szkolnym 2024/2025

Autobus 1

Kuźnica – godz. 14.35, wtorek 15.25

Zalasy, Antonina i Dębina  – godz. 15.05, wtorek 15.55

Autobus 2

Dąbrowa Rusiecka – godz. 13.40 (przedszkole i uczniowie klas I-VI)

Jastrzębice i Korablew –godz.  14.35,  wtorek  godz. 15.25

Dabrowa Rusiecka godz. – 15.00

—————————————————————————————————————————–

Link do naszego elektronicznego dziennika

(należy skopiować i wkleić w przeglądarkę)

 

https://eduone.pl/gminarusiec

 

———————————————————————————————————

Informacja dla Rodziców

Umożliwia się Rodzicom

dokonywanie wpłat na Radę Rodziców

bezpośrednio na konto Rady Rodziców.

Należy pamiętać o podaniu informacji: imienia, nazwiska dziecka oraz klasy.

Numer konta: 85 9264 0009 0000 0039 2000 0020