Ogłoszenia

INFORMACJA
10 listopada 2025 r. (poniedziałek) jest dniem wolnym od pracy dla pracowników ZS-P w Ruścu.
Podstawa prawna: Zarządzenie Dyrektora nr 23/2025 z dnia 4 listopada 2025 r. w sprawie ustalenia dnia wolnego od pracy dla pracowników Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Ruścu w dniu 10 listopada 2025r.
odbiór za dzień 1 listopada 2025r. przypadający w sobotę.
W tym dniu szkoła i przedszkole będą nieczynne.
Za wszelkie niedogodności przepraszamy.

INFORMACJA

Redakcja „Dziennika Łódzkiego” ma przyjemność poinformować, że Państwa placówka edukacyjna została zgłoszona do nagrody w kategorii Przedszkole Roku w tegorocznej edycji Plebiscytu Edukacyjnego 2025.

Ponadto nominację do nagrody dla najlepszych nauczycieli otrzymali:

w kategorii Nauczyciel przedszkola: Ewa Dłużak, Lena Pełka

Poniżej linki do pobrania listów gratulacyjnych dla placówki:

www.dzienniklodzki.pl/ll/E/8/Nominacja_Przedszkole_8136693.jpg

Dla nauczycieli:

www.dzienniklodzki.pl/ll/E/8/Nominacja_Ewa_Dluzak.jpg

www.dzienniklodzki.pl/ll/E/8/Nominacja_Lena_Pelka.jpg

Nominowane osoby prosimy o wypełnienie formularza dostępnego pod adresem www.dzienniklodzki.pl/nominacja którego celem jest potwierdzenie danych związanych z nominacją.

Prosimy o przekazanie tych ważnych informacji, a w szczególności listów gratulacyjnych, nominowanym osobom oraz dyrekcji placówki.

Głosowanie w plebiscycie rozpocznie się już we wtorek, 21 października. Wszystkie informacje o akcji można znaleźć w naszym serwisie internetowym pod adresem: www.dzienniklodzki.pl/nauczyciel

Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych osobowych oraz regulamin plebiscytu dostępne są na stronie: www.dzienniklodzki.pl/rpe

Jednocześnie informujemy, że udział w akcji jest dobrowolny.

Z poważaniem,

Redakcja „Dziennika Łódzkiego”

Dodatkowych informacji o akcji udziela

Katarzyna Wojtecka

e-mail: nauczyciel@polskapress.pl

tel. 695119848

——————————————

INFORMACJA

Przypominamy, iż zgodnie z kalendarzem roku szkolnego 2025/2026 dni 13 i 14 października 2025

są dniami wolnymi od zajęć dydaktycznych.

——————————-

 

Prośba w sprawie płatności za posiłki w szkole

Drodzy Rodzice, zwracamy się z prośbą, by płatności dokonywane za śniadania czy obiady (jeśli dziecko z nich korzysta) odpowiadały dokładnie kwotom, które za dany miesiąc są wyliczane. Czy dotyczy to tylko śniadań, tylko obiadów, czy obu posiłków. Nadpłacanie jest kłopotem dla księgowości, która każdą nadwyżkę musi zwrócić. W razie wątpliwości zawsze można zadzwonić i dopytać, jaka suma powinna być wpłacona.

Z góry dziękujemy.


 

Konkurs „Nadaj tekstyliom nowe życie”

W imieniu Zarządu Województwa Łódzkiego, dbającego o rozpowszechnianie postaw i zachowań proekologicznych wśród dzieci i młodzieży województwa łódzkiego, pragniemy zaprosić uczniów szkół podstawowych oraz uczniów szkół ponadpodstawowych do udziału w VII Wojewódzkim Konkursie Ekologicznym „DBAM O ŚRODOWISKO W ŁÓDZKIEM” pn. „Nadaj tekstyliom nowe życie”.
Konkurs dedykowany jest dla uczniów szkół podstawowych oraz uczniów szkół ponadpodstawowych i będzie polegał na wykonaniu plakatu ukazującego działania lub rozwiązania przyczyniające się do dbania o środowisko, ograniczając generowanie powstania odpadów tekstyliów poprzez ich wykorzystanie w życiu codziennym.
Uczestnicy Konkursu mogą nadsyłać prace, wykonane zgodnie z Regulaminem Konkursu, do dnia 15października 2025 r.
Wystarczy wysłać drogą mailową zdjęcia: pracy konkursowej (format JPG/JPEG, max 20 MB), wypełnioną kartę zgłoszeniową (Załącznik nr 1) oraz oświadczenie (Załącznik nr 2) na adres mailowy outlook nauczyciela plastyki A. Trojanowska. Załączniki do pobrania u pani Ani Trojanowskiej.

Autorom najwyżej ocenionych prac zostaną przyznane atrakcyjne nagrody, m.in. aparaty natychmiastowe, planetaria, globusy interaktywne, mikroskopy z fotoadapterem do smartfonów, drukarki zdjęć do telefonu, lornetki, butelki termiczne, książki oraz gry edukacyjne i inne. Dodatkowo przewidziano nagrody rzeczowe dla Szkół Laureatów Konkursu a dla każdego Uczestnika Konkursu upominki.
Skrót najważniejszych informacji o konkursie:
1. Organizator
• Województwo Łódzkie – Departament Klimatu i Środowiska.
• Konkurs finansowany z budżetu województwa i WFOŚiGW w Łodzi.
2. Temat i cel
• Hasło: „Nadaj tekstyliom nowe życie”.
• Cel: edukacja ekologiczna, rozwój postaw proekologicznych, kreatywności i odpowiedzialności za środowisko poprzez ponowne wykorzystanie tekstyliów.
3. Uczestnicy
• Uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych z woj. łódzkiego.
• Udział jest dobrowolny i bezpłatny.
4. Zadanie konkursowe
• Wykonanie plakatu w formacie A3 dowolną techniką.
• Temat: sposoby ponownego wykorzystania tekstyliów.
• Praca musi być samodzielna, indywidualna i wcześniej niepublikowana.
• Zgłoszenie: zdjęcie pracy (format JPG/JPEG, max 20 MB), karta zgłoszenia i oświadczenie.
5. Kategorie wiekowe
• Szkoła podstawowa:
o I grupa – klasy I–III,
o II grupa – klasy IV–VIII.
• Szkoła ponadpodstawowa – wszyscy uczniowie.
6. Ocena
• Komisja Konkursowa ocenia według kryteriów:
o zgodność z tematem (0–10 pkt),
o trudność i estetyka wykonania (0–10 pkt),
o pomysłowość (0–10 pkt).
7. Nagrody
• Po 5 najlepszych prac w każdej kategorii (łącznie 15).
• Miejsca I–III + 2 wyróżnienia.
• Nagrody rzeczowe i dyplomy dla Laureatów Konkursu.
• Dodatkowo nagrody rzeczowe dla Szkół Laureatów Konkursu.
• Dla każdego uczestnika konkursu upominki.


REGULAMIN KONKURSU PLASTYCZNEGO

„SEGREGUJESZ – ŚWIAT RATUJESZ”

Postanowienia Ogólne:

  • Organizatorem Konkursu plastycznego pod hasłem „SEGREGUJESZ-ŚWIAT RATUJESZ” jest ”EKO-REGION” sp. z o. o., z siedzibą w Bełchatowie.
  • W ramach konkursu uczniowie przygotują indywidualne plakaty, których celem będzie promowanie właściwej segregacji oraz odpowiedzialnego postępowania z odpadami.

 

Cele konkursu:

  • Podniesienie poziomu świadomości ekologicznej dzieci z zakresu prawidłowego postępowania z odpadami, zasad segregacji i recyklingu.
  • Rozwijanie wrażliwości ekologicznej i artystycznej.
  • Promowanie zachowań mających na celu ochronę środowiska naturalnego.

 

Zasady uczestnictwa:

  • Konkurs adresowany jest do uczniów z publicznych szkół podstawowych, (klasy IV-VI) zlokalizowanych na terenie powiatu bełchatowskiego.
  • W konkursie wezmą udział prace plastyczne wykonane dowolną techniką, w formacie A3.
  • Każdy uczestnik może złożyć tylko jedną pracę plastyczną.
  • Treść plakatu musi dotyczyć prawidłowego postępowania z odpadami, w tym głównie właściwą segregacją odpadów.
  • Na plakacie nie powinny być widoczne marki produktów.
  • Pracę należy podpisać na odwrocie- imię i nazwisko, klasa oraz nazwa szkoły.
  • Każda szkoła może przekazać maksymalnie 3 prace konkursowe.
  • Dana szkoła wyznacza tylko 1 koordynatora w osobie nauczyciela/opiekuna grupy, który czuwa nad realizacją zadania konkursowego zespołu.
  • Dostarczone prace pozostaną do dyspozycji organizatora.
  • Zgłoszenie pracy jest równoznaczne z przekazaniem praw autorskich i akceptacją Regulaminu.
  • Organizator może przerwać lub odwołać konkurs bez podania przyczyny.
  • Osoby odpowiedzialne za konkurs ze strony ”EKO – REGION” sp. z o.o. z siedzibą w Bełchatowie: Paulina Misztela, Monika Berłowska tel. +48 44 633 08 15 wew. 232 lub +48 726 272 855, e-mail: wsparcieouk@eko-region.pl
  • Organizator zastrzega sobie prawo do odrzucenia pracy bez podania przyczyny.

 

 

Przebieg konkursu oraz wyłanianie zwycięzców:

  • Do 14 października 2025 r. do godz. 14.30 uczniowie przekazują prace do nauczyciela plastyki.
  • W kolejnym etapie Organizator przeprowadza ocenę prac konkursowych. W terminie do 28 października 2025 r. jury ogłosi zwycięzców.
  • Laureaci Konkursu zostaną powiadomieni drogą elektroniczną (e-mailem na adres poczty elektronicznej Koordynatora, podany w formularzu zgłoszeniowym).
  • Prace konkursowe oceniane będą pod względem formalnym (otrzymanie prac w terminie, kompletność dokumentów konkursowych, format plakatu A3), merytorycznym (zgodność plakatu z tematyką konkursu, oryginalność pracy, wkład pracy, poziom artystyczny, zgodność z zasadami segregacji odpadów) i estetycznym (estetykę wykonania) przez jury składające się z przedstawicieli Organizatora.
  • Każde dziecko, którego praca została dostarczona do Organizatora w ramach konkursu zostanie nagrodzona drobnymi upominkami w postaci gadżetów.
  • Dziecko, którego praca zostanie nagrodzona/wyróżniona, oprócz nagród opisanych powyżej, otrzyma bon podarunkowy:

 

– I miejsce – bon o wartości 300 zł,

– II miejsce – bon o wartości 200 zł,

– III miejsce – bon o wartości 150 zł,

– wyróżnienia (x3)* – bon o wartości 100 zł.

  • Szkoła, do której uczęszcza uczeń, którego praca konkursowa zdobędzie I nagrodę otrzyma dodatkowo eko stację (zestaw 6 pojemników do segregacji odpadów wraz z tablicami edukacyjnymi).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

——————————————-

 

Harmonogram godzin lekcyjnych, świetlicowych i przerw śródlekcyjnych na rok szkolny 2025-2026

Harmonogram godzin lekcyjnych Harmonogram godzin świetlicowych Harmonogram przerw śródlekcyjnych
0.    7.10 – 7.55

1.    8.00 – 8.45

2.    8.55 – 9.40

3.    9.50 – 10.35

4.    10.45 – 11.30

5.    11.45 – 12.30

6.    12.45 – 13.30

7.    13.40 – 14.25

8.    14.30 – 15.15

0.    6.45 – 7.45

1.    7.45 – 8.45

2.    8.45 – 9.45

3.    .

4.    .

5.    11.30 – 12.30

6.    12.30 – 13.30

7.    13.30 – 14.30

8.    14.30 – 15.30

0.    5 min.

1.    10 min.

2.    10 min.

3.    10 min.

4.    15 min.

5.    15 min.

6.    10 min.

7.    5  min.

 

 

INFORMACJA DLA RODZICÓW

Informujemy, iż od bieżącego roku szkolnego zmieniły się zasady płatności za obiady szkolne

w Szkole Podstawowej Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Ruścu.

Szczegóły w poniższym zarządzeniu.

Zarządzenie dotyczące płatności za obiady w roku szkolnym 2025/2026

—————————————————————-

Harmonogram dowozów uczniów w roku szkolnym 2025/2026.

Przystanki, godziny przywozów i osoby sprawujące opiekę nad uczniami w autobusach pozostają bez zmian.

Godziny przyjazdów i odjazdów są godzinami przybliżonymi.

Autobus 1

Przystanki

Leśniaki – godz. 6.55

Pawłów – godz. 6.59

Kuźnica – godz. 7.03

Kol. Rusiec I– godz. 7.15

Zalasy – godz. 7.20

Antonina – godz.  7.25

Kolonia Rusiec II – godz. 7.25

Autobus 2

Przystanki

Jastrzębice – godz. 700

Korablew-Zagrodniki – godz.718

Korablew – godz. 720

Dębina – godz. 7.30

Autobus 3

Dąbrowa Rusiecka (przedszkole i klasy I-VIII) – godz. 7.35

UWAGA!!!

Dzieci z Dąbrowy Rusieckiej  dojeżdżają do szkoły jednym autobusem.

 

Odwozy dzieci ze szkoły w roku szkolnym 2025/2026

Autobus 1

Kuźnica – godz. 14.35

Zalasy, Antonina i Dębina  – godz. 15.05

Autobus 2

Dąbrowa Rusiecka – godz. 13.40 (przedszkole i uczniowie klas I-VI)

Jastrzębice i Korablew –godz.  14.35

Dabrowa Rusiecka – godz.15.10

—————————————-

Link do naszego elektronicznego dziennika

(należy skopiować i wkleić w przeglądarkę)

https://dziennik.vulcan.net.pl/gminarusiec

—————————–

ROZPOCZĘCIE ROKU SZKOLNEGO 2025-2026

W ZESPOLE SZKOLNO-PRZEDSZKOLNYM W RUŚCU W DNIU 1.09.2025r.

Przywozy uczniów rozpoczną się od godziny 8.00 zgodnie z kolejnością harmonogramu dowozów na rok szkolny 2025/2026 (przystanki bez zmian).

Autobus 1

Przystanki

Pawłów – godz. 7.59

Kuźnica – godz.8.03

Kol. Rusiec I– godz. 8.15

Zalasy – godz. 8.20

Antonina – godz. 8.25

Kolonia Rusiec II -8.30

Autobus 2

Przystanki

Jastrzębice – godz. 800

Korablew-Zagrodniki – godz.818

Korablew – godz. 820

Dębina, Żary – godz. 8.30

Dąbrowa Rusiecka (kl. I-VIII) – godz. 8.35

 9.00 – 9.50 msza św.

9.50 – 10.00 przejście pod opieką wychowawców do szkoły

10.00- 10.30 uroczysty apel w sali gimnastycznej

10.30-11.00 – spotkania z wychowawcami klas

Około godziny 11.00 rozpoczną się odwozy uczniów pod opieką wychowawców klas i wychowawców świetlicy

 Autobus 1

Kuźnica – Pawłów – Antonina- Zalasy-Kolonia Rusiec

Autobus 2

Jastrzębice – Korablew – Dębina- Żary

Autobus 3

Dąbrowa Rusiecka


 

 

 

INFORMACJA DLA RODZICÓW UCZNIÓW KLAS 1 – 8

Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki w sprawie udzielania dotacji celowej na wyposażenie szkół w podręczniki, materiały edukacyjne i materiały ćwiczeniowe  uczniowie klas 1 – 8 otrzymują bezpłatnie wszystkie podręczniki oraz materiały edukacyjne i ćwiczeniowe do wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych.

Dotacją nie są objęte podręczniki i materiały ćwiczeniowe do religii.

Rodzice ich zakupu dokonują we własnym zakresie.

Poniżej zestaw obowiązujących podręczników do religii
w roku szkolnym 2025-2026 (ćwiczenia są częścią podręczników):

Klasa Autor podręcznika Tytuł podręcznika Wydawnictwo
1 ks. dr Paweł Płaczek „Pan Bóg jest naszym Ojcem” (część 1 i 2) Święty Wojciech
2 ks. dr Paweł Płaczek

 

„Chcemy poznać Pana Jezusa” (część 1 i 2) Święty Wojciech
3 ks. dr Paweł Płaczek „Pan Jezus nas karmi”

(część 1 i 2)

Święty Wojciech
4 ks. dr Paweł Płaczek „Pan Jezus jest naszym życiem” (część 1 i 2) Święty Wojciech
5 s. Beata Zawiślak,
ks. Marcin Wojtasik
„Bóg szuka człowieka”

(część 1 i 2)

Święty Wojciech
6 s. Beata Zawiślak,
ks. dr Marcin Wojtasik
„Jezus nas zbawia”

(część 1 i 2)

Święty Wojciech
7 s. Beata Zawiślak,
ks. dr Marcin Wojtasik
 „Bóg wskazuje nam drogę” (część 1 i 2) Święty Wojciech
8 s. Beata Zawiślak,
ks. dr Marcin Wojtasik
„Mocą Ducha Świętego zmieniamy świat” (część 1 i 2) Święty Wojciech

 

Złota nitka
Zapraszamy do udziału w konkursie technicznym hafciarsko- koronkarskim „Złota nitka”!
Jest to doskonała okazja, by rozwijać swoje umiejętności w technikach rękodzielniczych
oraz podzielić się swoją twórczością z innymi!
Cele konkursu:
– ukazanie bogactwa i różnorodności tradycji rękodzielniczych w polskiej sztuce ludowej, czyli charakterystycznych dla różnych regionów Polski, wykonanych w technice haftu lub koronki,
– zapoznanie z tradycjami polskiej sztuki ludowej uczestników konkursu i wystawy pokonkursowej
– wyłonienie i nagrodzenie autorów najpiękniejszych i najstaranniejszych prac w poszczególnych kategoriach konkursu.
Kto może wziąć udział?
– Uczniowie naszej szkoły
Kategorie konkursowe:
1. Haft płaski
2. Haft krzyżykowy
3. Koronka
4. Chusty, serwety w hafcie lub koronce
Warunki udziału:
– Prace wykonane własnoręcznie w wybranej kategorii
– Dostarczenie jednej pracy do nauczyciela – A. Trojanowskiej
Konkurs ma charakter szkolny i jest doskonałą okazją do zaprezentowania warsztatu i wzornictwa, a także do promocji rękodzieła jako pasji i formy twórczości.
Termin zgłoszeń gotowych prac: 10.09.2025
————————————————
Informacja dla Rodziców 
Jeśli chcą Państwo, by dziecko po lekcjach lub zajęciach świetlicowych samodzielnie wróciło do domu,
konieczne jest dostarczenie do szkoły (wychowawcy lub opiekuna świetlicy) poniższego dokumentu.
—————————————————-
Informacje w sprawie rekrutacji na rok szkolny 2025/2026
do przedszkola publicznego i klas pierwszych
prowadzonych przez Gminę Rusiec
(do pobrania w załącznikach poniżej)

 

 

————————————————
Aktualizacja kont Rodzica i Ucznia w naszym e-dzienniku
W związku ze zmianami w Dzienniku, każdy Rodzic i Uczeń będzie musiał samodzielnie – bez udziału Szkoły – zaktualizować swoje konto w Dzienniku.
  • Jak zaktualizować konto Ucznia i Rodzica?
    Proces aktualizacji konta obejmuje 3 kroki.
    Krok 1: Uczeń i Rodzic logują się do Dziennika (wybierając opcję „Logowanie przed zmianą”).
    Krok 2: Uczeń i Rodzic potwierdzają dane, wpisując ostatnie 4 cyfry numeru PESEL Ucznia.
    Krok 3: Uczeń i Rodzic wybierają typ konta (konto zwykłe lub konto eduVULCAN)
    Dowiedz się więcej o typach kont w Dzienniku VULCAN.
    Konto można zaktualizować używajac aplikacji Mobilnej Dzienniczek VULCAN. Aplikacja wyświetli komunikaty informujące użytkownika o kolejnych krokach.
    UWAGA: Aby wybrać zwykłe konto, konieczne jest zaktualizowanie konta przy użyciu Dziennika VULCAN (strona www).
Aby wesprzeć Rodziców i Uczniów w procesie aktualizacji kont, przygotowano dodatkowe informacje:

———————————————————————————————————

Informacja dla Rodziców

Umożliwia się Rodzicom

dokonywanie wpłat na Radę Rodziców

bezpośrednio na konto Rady Rodziców.

Należy pamiętać o podaniu informacji: imienia, nazwiska dziecka oraz klasy.

Numer konta: 85 9264 0009 0000 0039 2000 0020