Ogłoszenia
ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO 2021/2022
Organizacja pracy szkoły w dniu 24.06.2022 r.
Przywozy uczniów odbędą się zgodnie z harmonogramem przyjętym we wrześniu.
8.00 – 8.50 – msza św.
9.00 – 11.00 – uroczystość zakończenia roku szklonego 2021/2022 w sali gimnastycznej,
godz. 10.00 – rozdanie świadectw uczniom klas 1-3 w salach lekcyjnych,
godz. 11.00 – rozdanie świadectw:
absolwentom (sala gimnastyczna),
uczniom klas 4-7 (w przypisanych salach lekcyjnych).
12.30 – odwozy uczniów pod opieką wychowawców klas i nauczycieli świetlicy wg harmonogramu:
12.30 Dąbrowa Rusiecka (gimbus)/ Kuźnica-Pawłów (autobus)
12.45 Jastrzębice-Korablew (gimbus)/Dąbrowa Rusiecka-Zalasy (autobus)
INFORMACJA
W dniach 24-26 maja 2022 r., w czasie trwania egzaminów klas ósmych,
prowadzony będzie dyżur pedagogiczny.
Wyznaczeni nauczyciele będą dyżurować w godzinach 7.00 – 15.30.
LISTA REKRUTACYJNA DO KLAS PIERWSZYCH
SZKOŁY PODSTAWOWEJ W ZS-P W RUŚCU
NA ROK SZKOLNY 2022/2023
L.p | Imię i nazwisko
|
1. | Boras Zuzanna |
2. | Bzikowska Aleksandra |
3. | Drzazga Lilianna |
4. | Janik Oliwier |
5. | Kałuziak Filip |
6. | Kieruzel Frnciszek |
7. | Klasztorny Igor |
8. | Kowalczyk Hanna |
9. | Koziróg Bartłomiej |
10. | Krawczyk Marika |
11. | Ławniczek Jan |
12. | Łudczak Pola |
13. | Łudczak Wiktoria |
14. | Łuka Nathan |
15. | Malinowska Anna |
16. | Maliszak Wojciech |
17. | Nowak Filip |
18. | Olejnik Sonia |
19. | Płuciennik Kacper |
20. | Pruchnicka Natalia |
21. | Puchalski Filip |
22. | Sarowska Monika |
23. | Schabowicz Brajan |
24. | Sikora Aleksander |
25. | Stolarczyk Aleksander |
26. | Stolarczyk Alicja |
27. | Stolarczyk Franciszek |
28. | Szymczak Marcelina |
29. | Torzecka Iga |
30. | Ucińska Marta |
31. | Uciński Aleksander |
32. | Wierzbicka Zuzanna |
33. | Wlazłowska Maria |
34. | Wróbel Hubert |
Zarządzenie Dyrektora w sprawie powołania Komisji Rekrutacyjnej
do klas pierwszych Szkoły Podstawowej w ZS-P w Ruścu na rok szkolny 2022/2023
Zarządzenie Nr 5-2022 Dyrektora ZS-P w Ruścu
Informacja
Na czas remontu sali numer 16 zajęcia świetlicowe będą odbywały się w salach lekcyjnych – tak jak to miało miejsce w trakcie remontu sali numer 6. Plan świetlicy z wyznaczonymi salami dla poszczególnych grup będzie znajdował się na szkolnym korytarzu. Ponadto informacja będzie umieszczona na drzwiach świetlicy.
Informacja Dyrekcji
Zgodnie z Rozp. MEiN z dnia 13grudnia 2021 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19:
1. W okresie od 20 grudnia do dnia 09.01.2022 r. ogranicza się funkcjonowanie szkoły. Zajęcia będą realizowane z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
2. Przerwa świąteczna pozostaje bez zmian.
3. Plan zajęć lekcyjnych dla poszczególnych oddziałów pozostaje bez zmian.
– wtorek 8.00 – 11.00
– środę 13.30 – 15.30.
6. Pedagog szkolny będzie dostępny stacjonarnie w każdą: – środę 7.10 – 8.55
7. Zajęcia rewalidacyjne prowadzone będą z uczniami na terenie szkoły w czasie dogodnym dla nauczyciela i ucznia.
8. Logopedzi prowadzić będą z uczniami objętymi pomocą psychologiczno-pedagogiczną zajęcia w formie zdalnej. Jest możliwość prowadzenia zajęć logopedycznych w formie stacjonarnej po uprzednim ustaleniu z rodzicem ucznia dowozu dziecka na zajęcia.
9. W przypadku uczniów, którzy z uwagi na rodzaj niepełnosprawności nie mogą realizować zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość w miejscu zamieszkania zorganizowane będą zajęcia w szkole lub umożliwiona zostanie realizacja zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość na terenie szkoły.
10. W dniach 20–22 grudnia 2021 r. zajęcia wspomagające, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 30c ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, są organizowane na terenie szkoły zgodnie z tymi przepisami.
11. Na wniosek rodziców uczniów uczęszczających do klas I–III szkoły podstawowej, którzy nie mogą zapewnić opieki swoim dzieciom w tym okresie, zapewniona będzie opieka świetlicowa i nauczanie z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość na terenie szkoły.
12. Wnioski należy składać do 17.12.2021 r. do sekretariatu szkoły.
13. Świetlica szkolna czynna będzie w okresie od 20.12-22.12.2021 oraz 03.01 – 05.01.2022 w godz. 7.00 – 15.30.
14.W tym czasie organizowane będą dowozy dla dzieci przedszkolnych. W związku z tym uczniowie z klas I-III spoza Ruśca mogą skorzystać z dowozów.
W razie pytań i niejasności prosimy o kontakt telefoniczny: 43/6766443 lub 502545399
Dyrekcja
Ogłoszenie
W tym roku nasza szkoła po raz pierwszy bierze udział w charytatywnym konkursie pod hasłem
„Ile waży Święty Mikołaj”
Szczegółowe zasady konkursu w pliku do pobrania.
Regulamin_konkursu_charytatywnego_ILE_WAZY_SW_MIKOLAJ_2021_www_10_11_2021-1
Informacji o konkursie udziela także jego koordynator – p. Anna Barwaśna
Dla trzech klas, które uzbierają najwyższa kwotę, przewidziane są atrakcyjne nagrody.
Wyróżniona także zostanie osoba, która indywidulanie dostarczy największą ilość monet.
Monety przynosimy do dnia 26 stycznia 2022 r.
Szanowni Rodzice!
Dotychczasowa ogólnopolska infolinia dla dzieci i młodzieży oraz ich opiekunów POMAGAMY (800 800 605) od 1 listopada br. zastąpiona została telefonem zaufania Rzecznika Praw Dziecka. Nowy bezpłatny numer, pod którym dzieci i młodzież będą mogły otrzymać wsparcie psychologiczne, to 800 12 12 12. Telefon i czat internetowy będą czynne przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Czat nie wymaga logowania oraz instalowania żadnej aplikacji. Połączenia telefonicznie nadal pozostaną bezpłatne, a rozmówcy będą mieli zapewnioną dyskrecję i anonimowość. W związku ze zmianą numeru telefonu prosimy o upowszechnienie tej informacji. Zależy nam na zachowaniu ciągłości wsparcia dzieci i młodzieży przeżywających lęki, napięcia emocjonalne, kłopoty i trudności wpływające na zdrowie psychiczne.
Poniżej link do strony Rzecznika Praw Dziecka, na której znajdą Państwo wszystkie informacje związane z Dziecięcym Telefonem Zaufania RPD:https://brpd.gov.pl/dzieciecy-telefon-zaufania-rzecznika-praw-dziecka/
Konkurs dla klas na najładniejszy kotylion niepodległościowy
Odbierz darmowy pakiet badań
Masz 40 lat lub więcej?
Skorzystaj z pakietu bezpłatnych badań diagnostycznych i bądź zdrów!
Kiedy ostatnio robiłeś sobie badania? No właśnie…
A przecież dzięki regularnym badaniom np. krwi i moczu ograniczasz ryzyko późnego wykrycia choroby i długiego pobytu w szpitalu!
Wybierz pakiet badań i zrób je za darmo
Postaw na profilaktykę i ciesz się długim życiem. Zrób to dla siebie i swoich bliskich. Już teraz skorzystaj z programu badań diagnostycznych Profilaktyka 40 Plus. Bezpłatnie i bez kolejki.
Jak się zgłosić?
To proste. Sam wystawiasz sobie e-skierowanie na badania. Bez wizyty u lekarza. Wystarczy, że wypełnisz ankietę o swoim zdrowiu. Zrobisz to elektronicznie (przez Internetowe Konto Pacjenta) lub telefonicznie (pod numerem 22 735 39 53).
Badania wykonasz w całej Polsce
Najpóźniej po 2 dniach roboczych od wypełnienia ankiety, dostaniesz skierowanie na pakiet bezpłatnych badań diagnostycznych. Potem wybierasz jedną z niemal 100 placówek w Łódzkiem i idziesz na badania. Wyniki otrzymasz na miejscu lub elektronicznie. Pamiętaj! Skonsultuj je ze swoim lekarzem rodzinnym.
WYSTAW SOBIE SKIEROWANIE NA BADANIA
https://www.gov.pl/web/zdrowie/profilaktyka-40-plus
Harmonogram dyżurów pedagogicznych na rok szkolny 2021/2022 | ||
Dzień tygodnia | Imię i nazwisko nauczyciela | Godziny dyżuru pedagogicznego |
poniedziałek | Anna Barwaśna | 10.00 – 11.00 |
Edyta Majchrzak | 9.30 – 10.00 | |
Grażyna Dolata | 9.50 – 10.30 | |
Joanna Sulima-Flaszka | 10.45 – 11.30 | |
Urszula Kowalska | 10.45 – 11.30 | |
Agnieszka Stępień | 10.45 – 11.30 | |
Mariusz Studziński | 9.15 – 9.50 | |
wtorek | Małgorzata Marciniak | 10.35 – 11.05 |
Magdalena Puchała | 8.55 – 9.40 | |
Marzena Kamieniak | 10.45 – 11.30 | |
Ilona Kamieniak | 8.55 – 9.40 | |
Teresa Łudczak | 10.45 -11.30 | |
ks. Dariusz Rębecki | 13.35 – 14.30 | |
środa | Wojciech Foręc | 10.45 – 11.30 |
Dorota Foltyńska | 8.30 – 9.30 | |
Iwona Kurzawa | 9.00 – 9.30 | |
Ilona Ochocka | 9.50 – 10.35 | |
Artur Wlazłowski | 10.45 – 11.30 | |
czwartek | Jolanta Kieruzel | 9.50 – 10.35 |
Beata Ucińska | 10.45 – 11.30 | |
Anna Trojanowska | 11.50 – 12.30 | |
Robert Trojanowski | 11.50 – 12.30 | |
piątek | Elżbieta Pilarczyk – Janus | 11.50 – 12.30 |
Anna Kubiak | 9.50 – 10.35 | |
Julita Pluta | 10.45 – 11.15 | |
Małgorzata Nowak | 8.00 – 8.45 |
INFORMACJA
W każdy pierwszy i trzeci wtorek danego miesiąca
w godzinach 16:00 – 18:00 (w sali nr 8, w ZS-P w Ruścu )
przyjmuje psycholog,
do którego po bezpłatną poradę może zgłosić się każdy mieszkaniec gminy Rusiec.
Tydzień Informacyjny o szczepieniach | ||||
L.p. | Tematyka | osoba odpowiedzialna | Termin realizacji | |
1. | Wystąpienie dyrekcji do MEiN o przekazanie środków ochrony w ramach | dyrektor szkoły | sierpień | |
deklarowanej pomocy | ||||
2. | Przekazanie informacji uczniom o zagrożeniu biologicznym SARS-CoV-2, | plakat – G. Dolata | 30.08.2021r. | |
drogach rozprzestrzenia się wirusa, objawach choroby oraz skutków dla zdrowia- | ||||
wykorzystanie pakietów edukacyjnych MEiN | ||||
3. | Szczegółowe omówienie obowiązujących w szkole procedur bezpieczeństwa | wychowawcy | 01.09.2021r. | |
4. | Przekazanie rodzicom drogą elektroniczną lub na zebraniach aktualnych | wychowawcy | 07.09.2021r. | |
komunikatów GIS, MEiN z wytycznymi dotyczącymi postępowań | ||||
w sytuacji zagrożenia pandemią | ||||
5. | Ograniczenie dostępu osobom z zewnątrz na teren budynku szkolnego | dyrektor szkoły | cały rok | |
6. | Wyposażenie sal lekcyjnych, świetlicy, szatni przy salach gimnastycznych, | dyrektor szkoły | cały rok | |
pomieszczeń wejściowych, stołówki w środki dezynfekujące | ||||
wraz z dołączonym komunikatem o obowiązku dezynfekcji rąk | ||||
7. | Wprowadzenie obowiązku dezynfekcji butów na matach dezynfekujących | dyrektor szkoły | cały rok | |
wyłożonych przed drzwiami wejściowymi do szkoły | ||||
8. | Organizacja „Tygodnia informacyjnego o szczepieniach”, w tym: | |||
a) przeprowadzenie lekcji wychowawczych przy wsparciu higienistki szkolnej | wychowawcy, higienistka | 08.09.2021r. | ||
na temat szczepień, ich skuteczności i potrzeby poddawania się im, | ||||
b)zorganizowanie otwartego spotkania/online z rodzicami o charakterze | wychowawcy | 07.09.2021r. | ||
informacyjno-edukacyjnym o szczepieniach | ||||
9. | Udostępnienie informacji rodzicom i uczniom powyżej 16 r. życia | wychowawcy | 07.09.2021 | |
o punktach szczepień w okolicy/ zorganizowanie punktu szczepień w placówce | ||||
10. | Świadczenie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom podlegającym izolacji, | psycholog | cały rok | |
będącym w stresie w związku z zachorowaniem członków rodziny na Covid-19, | ||||
obawy przed zakażeniem | ||||
11. | Przeprowadzenie zajęć wychowawczych na temat ochrony wzroku w pracy | nauczyciel informatyki | 06-10.09.2021 | |
z monitorem, ergonomii stanowiska nauki, higieny w nauce zdalnej. | ||||
12. | Przeprowadzenie zajęć wychowawczych nt. szczepień – profilaktyki chorób zakaźnych. | wychowawcy | 06.-10.09.2021 | |
13. | Szczepienia uczniów od 12. roku życia – propagowanie informacji na stronie internetowej szkoły | dyrektor | 06-10.09.2021 | |
Zmiana godziny odwozów dzieci z Dąbrowy Rusieckiej
Od 06.09.2021 r. ulega zmianie godzina wyjazdu spod szkoły uczniów z Dąbrowy Rusieckiej. Po siódmej godzinie lekcyjnej grupa ta będzie miała postawiony autobus około godziny 15.05 (odjazd razem z grupą z Zalasów i Dębiny).
W roku szkolnym 2021/2022 uczniowie będą dowożeni do szkoły wg harmonogramu.
Autobus szkolny „Gimbus”
Przystanki
Jastrzębice – godz. 700
Korablew-Zagrodniki – godz.718
Korablew – godz. 720
Dąbrowa Rusiecka – godz. 730
Przewoźnik „Jaguar” Katarzyna Kusiak, Korablew
Przystanki
Leśniaki – godz. 700
Pawłów – godz. 704
Kuźnica – godz. 708
Kol. Rusiec – godz. 720
Zalasy – godz. 725
Dębina – godz. 745
Dąbrowa Rusiecka – godz. 730
Odwozy dzieci ze szkoły w roku szkolnym 2021/2022
Autobus szkolny „Gimbus”
Dąbrowa Rusiecka 13.35
Jastrzębice –14.30
Korablew – godz. 14.45
Przewoźnik „Jaguar” Katarzyna Kusiak
Kuźnica – godz. 14.30
Dąbrowa Rusiecka godz. 15.05
Zalasy i Dębina godz. 15.05
UWAGA RODZICE UCZNIÓW KLAS 1 – 8
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 24.03.2021 r.
w sprawie udzielania dotacji celowej na wyposażenie szkół w podręczniki, materiały edukacyjne i materiały ćwiczeniowe w 2021 r. uczniowie klas 1 – 8 otrzymują bezpłatnie wszystkie podręczniki oraz materiały edukacyjne
i ćwiczeniowe do wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych.
Dotacją nie są objęte podręczniki i materiały ćwiczeniowe do religii w klasach
1 – 8. Ich zakupu dokonują rodzice we własnym zakresie.
WYKAZ PODRĘCZNIKÓW DO RELIGII NA ROK SZKOLNY 2021/2022
Klasa I
Lp. | Autor | Tytuł | Wydawnictwo |
1. | ks. dr Paweł Płaczek | Pan Bóg jest naszym Ojcem, część 1 i 2 | Święty Wojciech |
Klasa II
Lp. | Autor | Tytuł | Wydawnictwo |
1. | ks. dr Paweł Płaczek | Chcemy poznać Pana Jezusa – część 1 i 2. | Święty Wojciech |
Klasa III
Lp. | Autor | Tytuł | Wydawnictwo
|
1. | ks. J. Szpet
D. Jackowiak |
Przyjmujemy Pana Jezusa (podręcznik i ćwiczenia). | Święty Wojciech |
Klasa IV
Lp. | Autor | Tytuł | Wydawnictwo
|
1. | Ks. J. Szpet, D. Jackowiak |
Jestem chrześcijaninem (podręcznik). | Święty Wojciech |
Klasa V
Lp. | Autor | Tytuł | Wydawnictwo
|
1. | s. Beata Zawiślak, ks. Marcin Wojtasik |
Bóg szuka człowieka, część 1 i 2. | Święty Wojciech |
Klasa VI
Lp. | Autor | Tytuł | Wydawnictwo |
1. | s. Beata Zawiślak, ks. dr Marcin Wojtasik |
Jezus nas zbawia – część 1 i 2. | Święty Wojciech |
Klasa VII
Lp. | Autor | Tytuł | Wydawnictwo |
1. | Ks. J. Szpet, D. Jackowiak |
Spotkanie ze Słowem (podręcznik). | Święty Wojciech |
Klasa VIII
Lp. | Autor | Tytuł | Wydawnictwo |
1. | Ks. J. Szpet, D. Jackowiak |
Aby nie ustać w drodze (podręcznik). | Święty Wojciech |
Informacja dla Rodziców
W związku z pandemią umożliwia się Rodzicom
dokonywanie wpłat na Radę Rodziców
bezpośrednio na konto Rady Rodziców.
Należy pamiętać o podaniu informacji: imienia, nazwiska dziecka oraz klasy.
Numer konta: 85 9264 0009 0000 0039 2000 0020
Zarządzenie Dyrektora nr 1/2021