WYLOGUJ SIĘ DO ŻYCIA! czyli o szkolnych obchodach Dnia Bezpiecznego Internetu

Już po raz kolejny włączyliśmy się w obchody DBI. W tym roku zorganizowaliśmy konkurs literacki na rymowankę, której myślą przewodnią stało się bezpieczeństwo w sieci; konkurs klasowy na plakat o takim samym haśle. Każda klasa miała również za zadanie przygotować w swoich salach  gazetkę na temat DBI. Z racji na nauczanie zdalne nie wszyscy podjęli się trudu zaangażowania w przedsięwzięcia i szkoda, bo można  było popisać się wielką kreatywnością.

Wszystkim tym, którzy wykazali się inicjatywą i zaangażowaniem, organizatorki – p. Ilona K., p. Joanna SF oraz p. Julita P. serdecznie i dziękują , i gratulują. Wyniki konkursów zostaną ogłoszone po feriach zimowych. Oczywiście nie obędzie się bez nagród J. One już czekają J.

P. Julita przygotowała dla uczniów ankiety sprawdzające świadomość naszych milusińskich na temat zagrożeń czyhających w sieci, świadomość korzystania z dóbr Internetu. Uczniowie całkiem dobrze sobie z nią poradzili, a o wnioskach końcowych poinformujemy Was również po zimowych kanikułach. Rodzice, jako że stanowią nieodłączny organ życia szkolnego, także zostali włączeni w obchody DBI i na pocztę w dzienniku elektronicznym otrzymali odpowiednie materiały szkoleniowe.

Podczas godzin do dyspozycji wychowawcy oraz na języku polskim w klasie 6b rozmawialiśmy o bezpieczeństwie w sieci, o wirtualnym drugim życiu i o tym, jak nie dać się złapać „w sieć”. Uczniowie obu klas ósmych i uczniowie klasy 6b pisali również listy do rówieśników, w których poruszali temat niebezpieczeństw czyhających w sieci.

Pocieszającą jest myśl, że nasza młodzież zdaje sobie sprawę, iż Internet ma dwa oblicza – jest zarówno dobrem, jak i złem. Wszystko zależy od nas samych, od tego, czy racjonalnie będziemy umieli gospodarować czasem spędzanym w sieci, czy będziemy umieli zachować czujność, czy będziemy uważni.

KOCHANI – najważniejsze, byśmy życia rzeczywistego, naturalnych relacji międzyludzkich nie zamieniali na życie wirtualne, sztuczne, pozbawione empatii. Pamiętajmy o tym wszyscy, i dzieci/młodzież, i dorośli. Umiejmy wyznaczyć sobie granice.

JSF i IK